Co je to tedy copywriting? Jedná se v podstatě o kreativní činnost, kdy jsou vytvářeny reklamní neboli marketingové texty za účelem propagace zboží, služby, osoby, značky, myšlenky apod. Těmito texty mohou být jak PR články, tak rovněž e-maily, zprávy na sociálních sítích, slogany, texty na webových stránkách.
Jedná se tedy o prostředek marketingu, jak efektivně navýšit prodej a zvýšit zisk. Toho lze zároveň dosáhnout odlišnými způsoby, mezi které náleží různé typy textů. A v tomto pro mnohé nastává nejasnost a mnohdy jsou jisté texty zaměňovány za jiné či si řada plete pojmy copywriter a redaktor apod.
Druhy a metody psaní
Jistou oblast tvoří popisky. Jedná se o popisky produktu internetového obchodu. Jde o text, který může mít více forem, ale jeden cíl, tj. zvýšit prodej daného produktu. A zde je zaměření v rámci popisku pro vyhledávače, kdy je kladen důraz na SEO.
Popisek pro klienty s ohledem na daná specifika internetu, kdy je text tvořen tak, aby se shodoval s chováním lidí, tj. uživatelů při nákupu na internetu. Popisek s ohledem na ojedinělost daného sortimentu. Zde musí popisek neboli text poskytnout maximum informací o daném produktu a představit ho v celé komplexnosti.
Velmi často poptávanou a žádnou službou je psaní PR článků. Zde rovněž záleží, zda se jedná o článek na web nebo pro webový magazín. V tomto směru se lze obrátit na renomovanou společnost nabízející copywriting. Vy tak získáte nejen kvalitní texty, které budou interesantní, srozumitelné a zároveň optimalizované pro vyhledávače.
Úloha copywritera
Copywriter především potřebuje vědět o firmě či daném produktu co nejvíce informací. Spoustu věcí si musí umět sám nastudovat. Vše je pak důležité zakomponovat a zejména zužitkovat při psaní konkrétního textu. Podstatná je i jistá dávka kreativity. Však i hodnotný text vám pozitivně pomůže odlišit se od konkurence a zaujmout potenciální zákazníky či klienty.